miercuri, 25 decembrie 2013

Nostalgie

Mirosul de portocale pluteşte în aer. Iar e Crăciunul, iar aştept lipită de geam să ningă, dar se pare că de data asta nu am noroc. Oftez, pentru că fără zăpadă pare o altă zi, lipsită de importanţă. Cad pe gânduri şi mă întreb cum aş putea face ca magia de Crăciun să apară iar, ca atunci când eram copii? Simplu, îi sun pe cei mai dragi oameni din viaţa mea şi îi invit la un ceai.
Prietena mea e plecată în Austria, dar ştiu că şi-ar fi dorit să fie aici. Mă gândesc că poate ea are parte de zăpadă şi sper să îmi aducă şi mie câţiva fulgi când se întoarce. O altă prietenă e la bunici, mâncând cozonac şi furând prăjituri pentru acasă. E în firea ei, aşa că o înţeleg.
Restul sunt lângă mine. Unul dintre ei râde, altul îşi aminteşte că e ultimul Crăciun împreună; că pleacă la facultate. Toţi devin nostalgici şi mă trezesc cuprinsă în braţe. Lacrimile îmi scaldă obrajii. Nu plâng pentru că sunt tristă, ci pentru că îi iubesc, pe fiecare la fel de mult şi totuşi diferit. Şi nu-mi doresc să plece, nu-mi doresc să îi pierd. Bănuiesc că nu-mi rămâne decât să mă bucur de fiecare moment petrecut alături de ei. Să râd, să plâng, să împart, să fug oriunde cu şi pentru ei.
După ce îmi şterg lacrimile, realizez că mai este o singură persoană căreia am uitat să îi spun astăzi cât de mult o iubesc; cât de mult înseamnă pentru mine. Da, e acea persoană pentru care mă trezesc zâmbind; e persoana pentru care noaptea încerc să nu adorm şi totuşi aţipesc cu telefonul în mână. E persoana care îmi face inima să bată mai tare.
E timpul să ştie şi el cât de mult îmi pasă; cât de mult îi voi simţi lipsa şi cât de mult vreau să mă bucur de prezenţa lui acum, mâine..şi în fiecare zi. Mă îmbrac în grabă şi fug. Aştept să-i sar în braţe şi să nu îi mai dau drumul.

2 comentarii:

  1. Ce frumos ai scris, era si mai fain daca gaseam postul acesta chiar pe 25 decembrie.
    Toti cei pe care ii iubesti merita sa stie asta, si chiar daca va fi ca unul din prietenii tai sa plece la facultate puteti tine legatura, sunt sigura de asta, trebuie doar sa va doriti amandoi asta!

    RăspundețiȘtergere